Одним з найважливіших завдань вивчення літератури в школі є формування в учнів естетичних потреб. Це потреби у спілкуванні з прекрасним у всьому багатстві його виявів – в естетичній насолоді, діяльності у різних сферах людського буття. Їх вихованню у школі приділяється особлива увага, оскільки з розвитком їх потреб пов’язується духовне збагачення учня, культура його почуттів і переживань. Виховання прекрасного означає не лише формування відповідних критерій оцінки естетичних смаків, а й гуманізацію людини.
У процесі роботи над словом ставляться завдання, пов’язані з естетичним вихованням учнів, - показати красу людських стосунків. Спілкування на уроках та в позаурочний час буде сприяти, якщо стосунки між вчителем і учнем будуть побудовані на гуманній основі.
Проблема гуманізації школи хвилювала вчених в усі часи. Ще Ян Амос Каменський мріяв перетворити звичайну школу у школу людяності; В. О. Сухомлинський
...
Читати далі »