Мій сайт
Вівторок, 08.07.2025, 09:05
Меню сайту

Вхід на сайт

Пошук

Календар
«  Листопад 2016  »
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930

Архів записів

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 8

Друзі сайту
  • Create a free website
  • uCoz Community
  • uCoz Textbook
  • Video Tutorials
  • Official Templates Store
  • Best Websites Examples

  • Статистика

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0

    Головна » 2016 » Листопад » 21 » Свято української мови і нашого народу
    21:38
    Свято української мови і нашого народу

    Свято української мови і нашого народу

    Учитель. Дорогі діти! Сьогодні у нас свято – свято української мови, свято нашого народу. До нас завітали гості: бабусі, дідусі, батьки, вчителі.

    1 учень Гостей дорогих ми вітаємо щиро,

                   Стрічаємо з хлібом, любов`ю і миром.

    2 учень Для людей відкрита хата наша біла.

                  Тільки б жодна кривда в неї не забігла.

    3 учень Хліб ясниться в хаті, сяють очі щирі.

                   Щоб жилось по правді, щоб жилось у мирі.

    (Хлопчики і дівчатка, одягнені в українське вбрання, вручають хліб-сіль)

    Учитель. Що означає слово «народознавство»? (Знати народ, його традицію, його історію і , звичайно, рідну мову). Ми живемо в Україні, а тому повинні добре знати свою мову, любити її. І сьогодні ми покажемо, як уміємо це робити.

    Інсценування вірша С.Маршака

    «Знаки препинания»

    1 читець

    У последней точки на последней строчке

    Собралась компания знаков препинания.

    Прибежал чудак – восклицательный знак.

    Никогда он не молчит, оглушительно кричит:

    - Ура! Долой! Караул! Разбой!

    2 читець

    Притащился кривоносый вопросительный

    Знак, задаёт он всем вопросы:

    Кто? Кого? Откуда? Как?

    3 читець

    Явились запятые, девицы завитые.

    Живут они в диктовке на каждой остановке.

    - Мы особы занятые. Не обходится без нас

    Ни диктовка, ни рассказ.

    4 читець

    Входит точка с запятой:

    - Если нет над вами точки, запятая – знак пустой!

    5 читець

    Прикатило многоточие, прискакало многоточие:

    - Нет, постой! Я важней, чем запятая или

    Точка с запятой. Потому что я в два раза

    Больше точки одноглазой. В оба глаза я гляжу, за

    Порядком я слежу.

    Но сказало многоточие, еле глазками ворочая:

    - Если вам угодно знать, я важней, чем прочие.

    Там, где нечего сказать, ставят многоточие…

    6 читець

    Вопросительный знак удивился:

    То есть как?

    И сказала точка, точка-одиночка:

    - Мной кончается рассказ, значит, я – важнее вас.

    7 читець

    Кто же важней? Все знаки очень важны.

    Знаки каждые нужны, знаки всякие важны!

    Як у російській мові, так і в російській мові.

    Учитель. Українська мова дуже гарна, ніжна, чарівна, мелодійна. Ось як вірші підготували наші учні про мову, про її слова.

    1 читець

    Я слова про літери складаю,

    Мов нижу корали на зразок.

    Скоро цілу книжку прочитаю,

    Цілу книжку віршів і казок.

    Буду їх по-рідному читати.

    Як співають пісню солов`ї.

    Рідна мова – як її не знати,

    Як же не любити нам її!

    2 читець

    Які бувають слова?

    Мама – кохане слово.

    Камінь – вагоме слово.

    Небо – високе слово.

    Учень – старанне слово.

    Друг – задушевне слово.

    Вітчизна – найкраще слово.

    3 читець

    Про що виспівує струмок?

    Про що виспівує струмок?

    Про сонце золоте.

    Про що співає колосок?

    Про те, як він росте.

    Про що виспівує земля?

    Про неба синь і шир.

    Про що співаєм ти і я?

    Про маму і про мир.

    Учитель. А ми з вами заспіваємо українську народну пісню «Галя по садочку ходила».

    На  уроках  ми багато говорили про слова ввічливості, а сьогодні підсумуємо.

    Учень розказує вірш:

    Доброго ранку, -

    Мовлю за звичаєм.

    Доброго рану кожному зичу я.

    Доброго дня вам! –людям бажаю.

    І посміхаються у відповідь люди,

    Добрі слова ж бо для кожного любі.

    Учитель.  А зараз поговоримо про прислів`я, скоромовки, потішки, смішинки-веселинки.  Ми вивчали дуже гарні прислів`я про родину, тож хочемо, щоб наші батьки уважно їх послухали та зробили для себе висновки.

    Яке дерево, такі в нього й квіточки, які батьки, такі їхні діточки.

    Який кущ, така й калина, як а мати, така й дитина.

    Який дуб, такий тин, який батько, такий син.

    Учитель. Дуже допомагають нам у житті смішинки-веселинки, а головне, що всі вони повчальні, багато чого навчають вони і дітей, і дорослих. Ось деякі з них.

    Два лікарі

    Вели розмову два дружки.

    Я хочу лікувать книжки.

    Візьму я клей, візьму папір

    І стану лікарем, повір.

    Я лікар теж, - тобі скажу.

    Та все роблю без клею.

    Я просто книжку бережу,

    Дружити з нею вмію.

    Учитель читає байку «Гусак безвухий».

    «Маленький Андрюха потилицю чуха:

    Чом у мене вух аж два, а гусак без вуха?!»

    «Відірву я вуха, -думає Андрюха.-

    І приклею гусаку : хай він маму слуха!»

    А хто із вас хотів би віддати свої вуха?

    Ні немає таких. Виходить, що всі слухняні.

    Тоді давайте заспіваємо ще одну веселу пісню «Веселі гуси».

    1-й читець

    Півники побились

    Півнику, мій півнику, що ти наробив?

    Півникові меншому голову розбив.

    Як тобі не соромно меншенького бить?

    Я не буду, півнику, більш тебе любить.

    Я пшонця не дам тобі, не наллю води.

    Помирися з меншеньким, зараз підійди.

    Помирились півники і пішли в садок.

    Я обом сипнула жменьку крихіток.

     

    Учитель. А чи є нашому класі учні, схожі на півників?

    І що треба робити в такому разі?

    Відповіді учнів.

    2-й читець

    Мій годиннику хороший,

    Завтра вранці, дуже прошу,

    Цокай, цокай голосніше,

    Щоб збудить мене раніше.

    …Щоб сказало сонце красне:

    -Ми з тобою встали вчасно.

    День ми збільшити хотіли,

    Бо у нас багато діла.

    Учитель. І ми з вами теж вміємо цінувати час. Всі діти приходять в школу вчасно, не запізнюються на уроки, а тому учні молодці, і мами їх теж молодці.

    Лічилка

    Зайчик весело стрибає.

    Всіх до гурту закликає.

    -Гей, хто хоче погуляти,

    Мусить пісню заспівати.

    Раз, два, три, чотири, п`ять,

    Що ти хочеш заспівать?

    Учні виконують українську пісню «Ой єсть в лісі калина».

    3-й читець

    Веселинка

    Маю книжку невеличку.

    В ній живе руда лисичка,

    Та колючий їжачок.

    Та солом`яний бичок,

    І зайчисько-вуханець ,

    І цвіркунчик-співунець,

    Ще й Телесик на човні

    Усміхається мені.

    Учитель. А наші діти на сьогодні підготовили казку «Коза-дереза». Зараз всі побачать, якими вони можуть бути артистами.

    Інсценування казки «Коза-дереза».

    Учитель. Наш клас сьогодні – це не просто клас. Ми знаходимося з вами у давній українській хаті. На стінах і вікнах барвисті рушники, розмальована піч, скриня, стіл, на столі хліб. Пахне травами. Тож не даймо всохнути родовому дереву нашого народу, не забуваймо української білявки-хатинки. А чи знаєте ви, кого в давнину називали берегинею роду, сім`ї, кожного з вас? В давнину сарі люди говорили, що то хата, оселя, усе, що в ній є. Піч-мати в хаті була головною, бо хліб народжувала. А хліб – то життя. Рушники – обереги людей.

    На щастя дарували рушник називали його оберегами людини. Було повір`я, що і сорочка, вишита ц подарована на добро, на хороше життя, буде оберігати.

    ( Звучить пісня, грамзапис )

    -Родина – це не тільки наші рідні, це весь наш український народ. Як могутня ріка бере силу з маленьких джерел, так і наша українська культура збагачується маленькими родинами, сім`ями. Треба вивчити, шанувати свій народ, його мову, землю, рідний край, бо ми частинка цього всього, рідного нам і дорогого.

    1-й учень

    Облітав журавель сто морів, сто земель,

    Облітав, обходив, крила й ноги натрудив.

    Ми спитали журавля:

    -Де найкращая земля?

    Журавель відповідає:

    -Краще рідної немає!

    Учитель. Сьогодні до свята підготувалися і наші мами. Послухайте, з яким словами хочуть звернутися мами до вас всіх, а особливо до своїх синочків.

    Колискова пісня

    Пам`ятай ночами,

    Як ти був маленький,

    Мати називала сина дорогеньким.

    Підростеш ти, сину,

    Вивчиш рідну мову,

    Не забуть дитино пісню колискову.

    Підростеш, як колос,

    Підеш поміж люди, -

    Мами рідний голос все з тобою буде.

    Учитель. Наші мами і бабусі дуже люблять співати. Українські пісні такі гарні, і їх так багато. Пісня полонить усе довкола, сплітаються голоси дітвори, молодших і старших, і лине ніжна мелодія, чи то жартівлива, чи то журлива, лине, і здається, що не буде їй кінця, така невичерпна сила і чарівність прадавній пісень.

    ( Мами і бабусі виконують українські пісні )

    2-й учень

    Ходіть всі до хати,

    Страви наші куштувати…

    З жита та пшениці гарні паляниці.

    Всіх ми почастуєм,

    Ще й затанцюєм.

    Ой, гоп, гопака, ще й затанцюєм!

    ( Дівчата виконують укаїнський танок під пісню «Ой лопнув обруч…».)

    Учитель. Спасибі всім вам, луди добрі, за вашу щирість, за участь у нашому святі.

    А що ж нам мати – піч напекла – наварила?

    1-й читець

    Ми в окропі кипіли, велику муку терпіли,

    хоч усі нас хвалять, та не всі нас варять.

    Учитель. А наші  мами не тільки вміють чудово співати і вірші розказувати, а варити вареники. Тож зараз вони нас почастують, а ми подякуємо від душі.

    Самі ж поставимо перед собою завдання:

    1.Вчитися варити вареники, допомагати їх ліпити.

    2.Вчитися вишивати, а маму попросити, щоб обов`язково вишила українську сорочку, потім вона дістанеться їхнім онукам. Це буде чудова пам`ять .

    Учитель (до гостей)

    Хай біда і горе обходять ваш дім.

    Доброго зроров`я зичим вам усім!

    Всі разом виконують пісню «Щоб ми і ви щасливі були».

    (Мами і бабусі пригощають всіх, хто прийшов на свято, вареники з сиром та пампушками з часником.)

     

     

     

     

     

     

    Переглядів: 162 | Додав: natasha | Рейтинг: 0.0/0
    Всього коментарів: 0
    avatar
    Copyright MyCorp © 2025
    Безкоштовний хостинг uCoz