
Як парость виноградної лози,
Плекайте мову.
Пильно й ненастанно
Політь бур`ян.
Чистіша від сльози
Вона хай буде
Вірно і слухняно
Нехай вона щоразу служить вам,
Хоч і живе своїм живим життям.
М. Рильський

Саєнко Наталія Олексіївна, учитель української мови, української літератури та зарубіжної літератури Крутівської ЗОШ І - ІІІ ст.
Освіта: вища (НДПІ ім. М.В.Гоголя)
Педагогічний стаж - 21 рік
Вища категорія
Педагогічне кредо:
Розвивати дитину як неповторну індивідуальність, формувати в неї творчий потенціал, прагнення до самостійної пізнавальної діяльності
Проблема, над якою працюю: "Інтегрований урок як засіб формування ключових компетентностей учнівської молоді"
Інноваційні форми роботи та технології: На уроках літератури основну увагу приділяю умінню дитини мислити та комунікабельності. На перший план ставлю потреби учнів у пізнанні, самоствердженні, творчості, емоційній насолоді, спілкуванні, праці, самостійності, тобто реалізації. Цей етап уроку називається рефлексією. Це фаза уроку, протягом якої учні осмислюють відкриті і усвідомлені ними на занятті ідеї і в цей час вони запитують, інтерпретують, застосовують, сперечаються, дискутують, поширюють набуті знання.
"Мікрофон" застосовую в кінці уроку на закріплення матеріалу.
"Незакінчене речення". Відповідь учнів - це продовження незакінченого речення, яка дає змогу дітям розвивати мислення. мовлення тощо.
"Мозковий штурм". Учні висловлюють по черзі думки з приводу проблеми. Висловлене не припиняється і не обговорюється до закінчення висловлювання.
Запроваджую проектну діяльність учнів, зокрема у старших класах. Це дає можливість учням працювати в групах, займатися пошуково-дослідницькою діяльність.
Часто використовую уроки-презентації, особливо під час вивчення нового матеріалу.
Метод "Гронування" є стратегією, яка спонукає учнів думати вільно та відкрито з певної теми.
"Сенкан" допомагає підсумувати інформацію, головні ідеї, думки, основні поняття, які були введені на уроці.
"Вільне письмо" допомагає зібрати докупи всі свої думки через записування їх без зупинки.
На інтегрованих заняттях учні пізнають явища, поняття, закономірності з різних боків. Такі форми навчання повною мірою знімають чіткі межі предметного викладання, допомагають дітям емоційно й системно сприйняти деякі поняття й події. Інтегрований урок об`єднує блоки знань із різних навчальних предметів, тем навколо однієї проблеми з метою інформаційного та емоційного збагачення сприймання, мислення, почуттів учня, що дає змогу пізнавати певне явище різнобічно, досягати цілісності знань. Він спрямований на розкриття загальних закономірностей, законів, ідей, теорій, відображених у різних науках і відповідних ім навчальних предметах.
Власний особистісний і педагогічний портрет.
Дивовижна професія – вчитель! Є 45 хвилин на уроці та дорогоцінні хвилини між ними та після них, щоб виховати в кожній дитині власне «Я», навчити жити в гармонії, ніколи не бути байдужим. Відносини «вчитель-учень», на мою думку, треба будувати так, щоб це дозволяло вчити всіх і дати кожному впевненість у тому, що він досягне успіху. Успіх надихає учня, а удача надихає вчителя. Любов – це велика помічниця. Й.Гете говорив: «Навчаються у того, кого люблять». Але люблять того, хто сам уміє любити, хто віддає своє серце, душу.
Я бачу свою задачу в тому, щоб виховати читача, який уміє мислити, співпереживати і співчувати, розвивати здібність порівнювати свій внутрішній світ з духовним світом персонажів, черпати в них життєстійкість, знаходити в них підтримку у вирішенні своїх проблем.
Впевнена, що вчити і виховувати може лише той, хто сам наполегливо вчиться. Вчителю просто необхідно багато вчитися, не боятися ламати стереотипи, опановувати нові технології. Постійно і кожен день іти далі, пізнавати нове і не зупинятись на досягнутому. Інтерес до вчителя і до його предмету зникає тоді, коли його самого перестає цікавити те, чому він вчить.
Учні чекають від нас цікавих уроків, динамічних, як і воно самі. Намагаюся кожен день прожити так, щоб не було соромно за попередній. Звичайно, бувають помилки, але не помиляється тільки той, хто нічого не робить.
Постійно працюю над підвищенням свого фахового рівня шляхом самоосвіти , беру активну участь у конкурсах. У 2015 р. була учасником районного етапу конкурсу "Учитель року", у 2018 р. - лауреат конкурсу "Учитель року" у номінації "Українська мова та література".
Залучаю учнів до участі у літературних конкурсах: XVI Веукраїнський конкурс учнівської молоді під гаслом "Об`єднаймося ж, брати мої", "Славні нащадки Тараса", Міжнародний мовно-літературний конкурс учнівської та студентської молоді ім. Тараса Шевченка", Міжнародний конкурс з української мови ім. Петра Яцика", "Стежкками Каменяра", присвяченого 160-річчю з дня нардження І. Франка та ін..
|